الاثنين، 19 ديسمبر 2011

بحب المجلس العسكري

حد عنده مانع!!!، أيون بحب المجلس العسكري و خاصةً سيادة اللواء/ مش عارف الصراحة إسمه.

قلت قبل كده المجلس العسكري فاشل في تلبيس العمة للشعب، حتى مع وجود إخت تامر بتاع غمرة!!!.

إلي عجبني أكتر في الفيلم المعروض، البنت إلي مشكلتها مع جوز إمها، إلي حاول إنه يعمل معها حاجات وحشة خالص، طيب إيه دخل موضوع جوز إمها في المبنى الأثري؟؟؟؟.

ممكن يكون جوز إمها شغال هناك!!!!!؟؟؟.

طيب مش مشكلة، موضوع إعجابي بالفيلم مش البنت بتاعة جوز إمها، و لا إخت تامر بتاع غمرة، حاجة تانية خالص، الموسيقى الخلفية إلي كانت ورا البنت بتاعة جوز إمها!!!!.

واحد أو واحدة ، شغالين صويت، متعلقين شكلهم تعليقة محترمة، أكيد ماهو الجيش و الشرطة معلقينهم!!!، و طبعاً البنت بتاعة جوز إمها بتسمع الصويت ، و شكلها مش عارفة تركذ مع الصويت و لا مع الكاميرا؟؟؟.

أنا لو منها ، عشان أنا شجاع، هقول الشعب المصري كله عميل لدولة أجنبية!!!!، أه يعني هيعتقلوا الشعب كله؟؟؟؟.

الأهم أنا متعرضش للتعليق من إتحاد الجيش و الشرطة!!!.

طبعاً فشل المجلس العسكري في كل مؤتمر صحفي ، بيثبت فشلهم!!!.

أه و كنت قبل كده إتكلمت على ( البيجامة أيام مبارك) و قلت إن إلي لبس البيجامة أيام مبارك ، المفروض ميرجعش تاني، كنت غلطان يا إخوة !!!!.

المفروض كمان إلي كان و مازال شغال من أيام مبارك ، المفروض هو كمان يتكل على الله ، عشان ببساطة من غير مبارك المجلس العسكري فاشل!!!!.

فعلاً مبارك كان عنده رؤية مستقبلية فظيعة، كان إختياره للناس على أساس الفشل الدماغي، و هو أول من أنشأ البرنامج العالمي للفوتوشوب في المصالح الأمنية و العسكرية.

و قمة التقدم العلمي أيام مبارك، إنه كان عامل فوتوشوب للأمخاخ!!!.

إختياره للناس كان على إسس علمية ثابتة و متطورة، أي حد مسؤول ميكونش عنده مخ، أيون، عشان يكون المخ المركزي هو المسيطر!!!.

بس للأسف مخ الفوتوشوب بتاع المجلس العسكري، أثبت فشله التام من غير مبارك!!!!.

فعلاً لو المجلس العسكري عاوز ينتشل نفسه من الفشل، يتنازل عن الحكم لمبارك تاني، و أكيد مبارك هيخليكوا عبرة للشعب و للثورة، زاي سليمان الحلبي!!!!، بس للأسف هتعرفوا قصة سليمان الحلبي منين بعد حرق المبنى الأثري؟؟؟؟.

ممكن تستعينوا بكتب تاريخ المدارس، على ما أعتقد هتلاقوها في مرحلة إبتدائي، فعلاً لازم أكررها تاني ، أنا بحب المجلس الفاشل، أه قصدي المجلس العسكري!!!!.