السبت، 8 يناير 2011

مع الإعتذار الشديد للحيوان بجد

نفسي أعرف حاجات كتيرة بجد هوا الحيوان إلي ربنا خلقه حتى المتوحش منه عنده رحمة ، جميل جدا طيب الإنسان إلي ربنا خلاقه على أحسن شيء و عطاله أجمل المكونات من تركيب في الخلايا و العقل و الأحاسيس و النظام الدموي ( الغير مةجود حالياً) بس إستغفر الله العظيم نقص من البني أدم الرحمة . الصورة إلي قدامكم ديه ده يرضي ربنا !!!!!! ده يدل على إيه ؟؟؟؟؟ هوا ده الجهاد في سبيل الله ، هوا ده الشكل إلي الناس ديه هتدخل بيه الجنة ؟؟؟؟؟ نفسي حد يجاوبني الناس ديه مصنوعة من إيه ؟؟؟ و إيه ذنب الست ديه ؟؟؟
مين فينا قبل ما يتولد إختار شكله و لا عيلته و لا دينه ؟؟؟ مين نصب الناس ديه إنها تاخد حق الله ؟؟؟ هل ربنا عاجز إنه ياخد حقه ؟؟؟ هل ربنا هيعتمد على الوحوش ديه عشان تاخد حقه ؟؟
كل مشكلة الست ديه إنها مسيحية بجد مشكلة فظيعة كانت لازم تمةت بالبشاعة ديه . طيب حد يقولي بجد لو الست ديه دخلت الاسلام كانت هتدخله ليه ؟ عشان أمنت برحمة الاسلام و لا عشان كانت خايفة من الموتة بالمنظر ده !!! أنا أحييها و أتمنى ليها الرحمة لإنها ماتت و هيا على المعتقد بتاعها و أصبحت ليست ضحية بل شهيدة أيوة شهيدة و السبب عدم رحمة البني أدم ( ما إخذ بالسيف ، بالسيف يُإخذ ) حرام فعلا الرحمة بقى كفاااااااااية ظلم ، و في الاخر بتقولوا نظام مش عارف مين ظالم ، ده إنتم إلي ظلمة و ربنا بيرد عليكم الظلم بيديكوا حكام طغاة يستعبدوكوا و يستعبدوا عيالكم و ياخدوا فلوسكم من غلاظة قلوبكم ، إرحموا بعض يرحمكوا إلي في السما ، و لكن بتكلم مع مين بتكلم للأسف مع بني أدمين مش هيفهموا و لكن لو إتكلمت مع الحيوانات كانت فهمت و فعلاً مع الإعتذار الشديد للحيوانات .   ( نزلت  الصورة كما هي عشان الكل يشوف قساوة قلوبكم و عدم رحمتكم يا حماة حقوق الله ) .

بجد نفسي حد يكون عنده على الأقل أو يكون فاضل عنده بواقي إنسانية و يرد عليا .