السبت، 29 يناير 2011

مين ده ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

أنا لغاية دلوقتي مش قادر أتخيل بجاحة بني أدم زاي ده . هو كان بيتكلم مع مين ؟ هو الراجل ده سمع أصلا أي هتاف كان بيتقال ؟ 
أو حد طيب كتبله ملخص للحصل و نسى يكتبله إن الناس عاوزاه يمشي ؟ ممكن الفكرة ديه تمشي مع إسلوب البيان أو التهييس إلي إتقال ده واحد من البهايم إلي حواليه كتبله الملخص المعتاد عن حالة الشعب العميل و أكيد حكاله بإسلوب مجازي بسيط عن أسباب المشكلة و في الأخر خاف يقول المطالب فإستشهد و قاله الناس زعلانة من الحكومة و بيبوسو رجلك خليك قاعد على قلبهم بلاش تمشي من غيرك الشعب هيتيتم ممكن ده ؟؟؟؟ طيب و لو ممكن مبيشوفش تلفزيون !!!!! ، مفيش أي رئيس دولة إتصل بيه و قاله عندك مظاهرات و الناس مش عوزاك !!!!!!!!!!!! بجد مش عارف التهييس إلي إتقال ، مخليني بجد مش فاهم أنا شكلي أنا كمان بهييس !!!!! بس هخلي الفيديو ده عشان كل يوم أشوفه و أحس إني مكنتش بهييس ، عندي بجد قاموس شتايم كتير عاوز أقوله بس للأسف مبطلها بقالي فترة زاي السجاير كده مش عاوز أرجع تاني !!!




و بعدين قبل التهييس ده كان فيه تهييس عالمي سبقه ، أنا حاسس إني إتجنيت ، أنا قريت على الويب يمكن أغلبية الجرايد الإوروبية و كانت كلها كلام يعني زاي الفل ،  ( نظام إستبدادي ) ، ( ديكتاتورية ) ، ألفاظ كده كانت تفرح لدرجة إن جرنال ألماني شهير جدا قال 
" إنه المفروض يفوقوا من تدعيم النظام الإستبدادي " ، و بعدين كام ساعة يمكن أغلبية الأنظمة في العالم بتطالب السيد الرئيس........ إلخ ،  و نظامه نظام جميل و فل وورد و ملايكة و جنة ديه حاجة حلوة خالص ،  بجد بجد الناس مقصرتش نهائي بس حسني مبارك شكله أطرش أعمى قلب و عين ، مخه بهيمي مبيقدرش يستوعب  ، بجد مش عارف ، بس الجميل في كل ده إن يمكن الناس إلي بتفهم في العالم أكيد فهمت نظام مبارك الفاشل ده عبارة عن إيه ؟ بتعديلات إقتصادية و سياسية و بتنجانية و فراخ مقلية و