الثلاثاء، 25 يناير 2011

يا رب يارب

بجد فرحان جدا لأول مرة من سنين طويلة أبقى فرحان بالمنظر ده . 
أخيراً الناس قامت ، أخيراً بقينا إيد واحدة . 
كان نفسي أكون موجود حتى لو كان أخر يوم في عمري حتى لو في النهاية خلص الفوقان ده و كل واحد روح بيته .
كان نفسي أشوف المنظر ده من زمان جدا . 
و فعلا لو كان فيه ناس أنا أعرفهم شخصياً و للأسف كلنا كان لينا نفس المصير بس للأسف مجموعة مننا كان ليها مصير تاني ، راحت من غير ما حد يعرف عنهم حاجة على إيد النظام الفاشل ده و للأسف برضه محدش يعرف حتى هما مدفونين فين لكن كانت الأخبار الأكيدة إنهم ماتوا على إيد نظام فعلاً فاشل . 
و لو كانوا موجودين دلوقتي مش هقدر أوصفلكوا قد إيه كانوا هيكونوا فرحانين بالمنظر بس ، و فعلا مش عارف أقول إيه بس لو مسموح ليا أنا بشكركم بالنيابة عن زمايلي و إخواتي .
التكاتف ده أكيد هما شايفينوه دلوقتي من مكان ما زاي ما أنا و إلي فاضل شايفينوه .
و بجد فعلا أنا بتوجه بالشكر لكل من وجه شعب إنه يتكاتف بالمنظر ده و أكيد هيجي اليوم إلي الناس تعرف حقيقة خافية عن ناس كتير جدا ، عن وجه نظام ليه أوجه كتيرة قليلة جدا هيا الناس إلي تعرف الوجه الحقيقي للنظام الفاشل ده .
و أتمنى فعلاً لكل واحد أو واحدة إنهم يوصلوا للهما عاوزينه و ينزل النظام الفاشل ده من قلعته الحصينة و الكل يعرف الوجه الحقيقي و الأسرار المدفونة و إلي ماتت ، بس الظلم مش ممكن يموت و حق المظلوم لازم هيرجع مهما طال الوقت ، و مصير شهداء نظام فاشل مظلومين لازم في يوم من الأيام يتكرموا و فعلا نهايتك يا ظالم أخيراً جت و على الأقل ديه البداية شكرا ليكوا كلكم و فعلاً من كل قلبي بقول يارب يارب .