الجمعة، 22 أبريل 2011

و أنا مالي

بصراحة إترددت جداً قبل ماأكتب الكلام ده ، بس بكلم نفسي بالكتابة شوية ، بصراحة مخي مشوش شوية مش عارف أرتبه و لا عارف أنا عاوز إيه.

بس كل إلي أنا عاوزه الإستقرار الطبيعي !!!، سنين و أنا بحاول أوصل لمفهوم الإستقرار ، و برضوه مش عارف يعني إيه إستقرار أصلاً.

بس أخيراً في الوقت الحالي لأول مرة أحس إني بني أدم عادي ، ليا مشاعر و ممكن أبادل مشاعر مع ناس مختلفة ، منن تفكير و ثقافة و لغة كمان.


بس للأسف البتاع المقرف إلي إسمه الخوف مسيطر على حياتي بالكامل ، يمكن بقى تعود ، أه بقيت متعود على الخوف ،و ممكن يكون إني خايف أخسر تاني ، ممكن ليه لاء!!!.

ماهوإلي إتلسع من الشوربة ينفخ في المية، و ده إلي ماشي بيه دلوقتي حتى في المشاعر العادية ، الله يسامحك ياإلي في بالي خلتني أنفخ في المية ، بقيت خايف أتلسع من المية !!!!!!!!!!.

أنا شكلي إتجننت خلاص ، و لا كنت مجنون و عقلت ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟، مش عارف ، مبقيتش عارف أي حاجة غير إني خايف.

طيب و الحل إيه ؟؟؟، المواجهه و بئس المصير ؟؟؟، بقالي كتير جداً كافي خيري شري و عايش في حالي ، لا عاوز أتكلم في حاجة و لا عاوز حد يكلمني في حاجة ، بس للأسف جه الوقت إلي مكنتش عاوزه ، وقت المصارحة بكل حاجة ، عشان مش عاوز أخسر تاني.

أهوه للأسف فكري مشوش بالمبهمات ديه و طبعاًغير مرتبة و غير كده مش عاوز أفكر فيييييييييييييها ، أو خايف أفكر فيها.

و ساعات كتيرة أقول لنفسي و طيب و إيه مشكلة المصارحة في كل حاجة ، أنا مكانش ليا ذنب ، أنا مالي بالي حصل ؟؟؟، و أرجع تاني و أقول بقى بعد كل السنين ديه أرجع و أفتح من أول و جديد ، و أعيد الموضوع تاني و العذاب تاني ، لا يا عم سيبك أنا مالي خليني في حالي أحسن ، عشان أنا عبارة عن حطام بني أدم ، معنديش أي إستعداد للمقاومة و فعلاً بقى أنا مالي !!!.