الجمعة، 19 أبريل 2013

إتعودتوا على ضرب الجزم

زغرتي يا إم محمود , إلطمي يا إم سوسن , ليه كل ده ؟؟؟؟, مبارك أخد براءة!!!, بجد ؟؟؟.

بجد فعلاً شعب مصر قام بثورة فعلية ، شال مبارك و حاكمه و سجنه، و رجع حاكمه تاني ، و طلعه براءة!!!!.

ثورة ثورة !!!، طيب و ليه كل اللفة ديه كلها، مامن الأول كنتوا عملتولوا تمثال و ميدان و نافورة و خليتوا جمال رئيس و خلصنا.

بدل شوية إلي راحوا من غير تمن، و السرقات و البلطجية و الجيش طالع داخل، و مصاريف و نثريات و الذي منه!!!!.

بقى بذمتكوا مش لو سيبتوا مبارك يورث لجمال ، مكانش الأخوان هيطلعوا في برواز السلطة؟؟؟.

جميل خلينا في الواقع، المرشد رئيس جمهورية ، و مبارك رئيس جمهورية و الشعب هما هما الشعب!!!!.

ياخد بالجزمة و يقول كمان!!!.

ماإنتوا بقالكوا سنين طويلة متقدروش تعيشوا من غير الجزمة، قطع الجزمة فال وحش!!!.

واخد الكلام على نفسك ، حريتك الشخصية ، الباطحة واجعة سعادتك، مش مشكلتي.

إلي عجبني ، بصراحة ولاد مبارك ، مش علاء و جمال ، لاء ولاده إلي في الشارع، الغالبية النايمة، محسوش إن مبارك بيتحاكم غير اليومين دول، و طلعوا الشوارع و قطعوا الطريق، و راحوا المستشفى العسكري، و قاعدين يعيطوا و إلي عاوز يحرق و يولع في نفسه، يييييييييييييييييييييييه و حاجات كتيرة.

أحب أقولوكوا بكل فخر و إعتزاز، عندكم حق، أيون عندكم حق، و عندكم حق تعملوا أكتر من كده!!!!.

هتجيبوا منين كرامة يا عالم بلا كرامة، زعلانين على سفاح و حرامي و خسيس، سرقكم و صقفتولوا ، عطاكم بالجزمة و كنتم بتزغرتم، خلاكم زاي الحيوانات صقفة تلمكم و عصاية تجريكم.

بصراحة إنتوا متستهلوش غير الإخوان يحكموكم، و زعلانين إن الإخوان وصلوا الحكم، دول الوجه الأخر لمبارك،
طيزين في لباس واحد، زعلانين من الفردة اليمين ، و زعلانين على الفردة الشمال، ماهما الأتنين واحد بينهم الخرا و بس !!!!.

نفسي أعرف هو مفيش دماغ ، أو حاجة  جوه الجمجمة إسمها المخ، لسه مفهمتوش الفيلم ماشي إزاي، ده المفروض من كتر قعدتكم قدام المسلسلات التركية تكونوا هرستوا الفيلم.

بس مهما الناس ماتت و لا راحت في داهية عشان تعيشكم في كرامة ملهومش أي تمن!!!، و القضاء النزيه جداً بيحاكم مبارك على 3 أيام بس في ثورة 25 يناير الإخوانية.

و أولاده بيتحكاموا في قضايا فساد كوميدي ، بيتجاب قضايا في المسلسلات فيها أكشن أقوى من كده!!!.

هو مش ده برضوه علاء شريك المصريين في كل حاجة، هو مش ده جمال برضوه إلي إشترى شقة في أسوان و التانية في إسكندرية و حب يفتحهم على بعض!!!!.

إيه حتى النكت إتنسيت؟؟؟.

إمال لو مبارك إتحاكم على تلاتين سنة من حكمه، هيتعدم كام مرة؟؟؟.

الغريب إلي مش قادر أفهمه أو أحل رموزه، إن فيه مسؤولين أفظع من مبارك ، و حتى مشافوش السجن فيديو!!!، معادلة مش لاقي ليها أي حل!!!!.

ماعلينا.

أرجع لحبايب قلبي المرشد و جماعته، عاوز أتفرج أمريكا هتعمل إيه بعد الإنفجار الإخير مع الإخوان!!!!، غريبة مال الإخوان و مال التفجير؟؟؟؟.

إقرا ده و إنت تعرف، بس هقول ملخص سريع شوية، إلي عمل التفجير 2 من الشيشان، عادي !!!.

بس لو قريت إلي قلتلك عليه، هتعرف إن التنظيم الدولي للإخوان ، عامل مجالس إسلامية على مستوى إوروبا و سبحان الله هما البيج بوس بتوع المجالس الإسلامية و يندرج تحتهم المجلس الإسلامي الشيشاني و مايمت ليه من إسلاميين متشددين!!!،
( عشان كده أول دولة طلبت تقديم مساعدة في التحقيقات لأمريكا كانت روسيا ) وقفوا للجهاد ضد الروس، و منهم المجاهد خطاب
( إلي ميعرفهوش يدخل يوتيوب و يكتب الإسم فقط و هيعرف مين المجاهد خطاب )، بس بالنسبة لخطاب كان بياخد مساعدات من ألبانيا من مركز مساعدات مصري !!!، تم إنشاءه خصيصاً لتقديم العون لأهالي الشيشان !!!.

يطلع المركز ده تابع لمين ؟؟؟، تابع للإخوان المسلمين و كان مديره واحد مصري حامل للجنسية النمساوية، و فجأة بعد موت خطاب تم تصفية مركز المساعدات و عودة مديره إلى النمسا، و إنشاء فرع للمركز في مكان تاني بمسؤولية واحد تاني.

بالنسبة للمصري الحامل للجنسية النمساوية إلي كان مدير مركز المساعدات ، على علاقة وثيقة جداً بالسفارة المصرية في النمسا من أيام مبارك، و مازال حي يرزق بالنمسا.

ماعلينا نحط كام خط تحت عنوان زيارة مرسي لروسيا لدعم التعاون المشترك مابين البلدين!!!!، معن كان لسه وفد مصري رجع من روسيا بعد ماعمل إتفاقيات تبادل تجاري و تعاون مشترك، بس مرسي كان لازم يروح يبصم على الإتفاقيات!!!.

ده غير برنامج صبايا الخير، ريهام سعيد عملت حلقة 40 دقيقة في أنفاق غزة، إمال الغارات الجوية الإسرائيلية لتدمير الأنفاق، و زرع أجهزة حساسة على الحدود ، و مشروع بناء جدار عازل على الحدود، كل ده في البخ، و على فكرة المعبر مفتوح، يعني أيام مبارك الأنفاق موجودة بس المعبر مقفول، إنما أيام المرشد المعبر مفتوح و الأنفاق كمان!!!!.

طيب مبارك كداب، و المرشد كداب و إسرائيل كدابين ، و الجيش إلي مش بيتعامل مع الرئيس!!!! و ناوي في القريب العاجل الإنقلاب عليه و بيحافظوا على الأراضي المصرية، و الشعارات الرنانة، أحب أفرحكم و
أقولكم ضيفوه لقائمة الكدابين السابقة!!!!.

و طالع على ناس بيقولوا يا يوم من أيامك يا مبارك، حلكم عندي،

شوفوا صورة للمرشد شيلوا راسه و حطوا راس مبارك و بكده أيام مبارك و المرشد بقت واحدة، هيديكم برضوه بالجزمة!!!.